Margarita Marqués, catequista



… a na Margarita Marques. Casada i amb 4 fills, més coneguda a Ferreries con na Margarita de Son Arro. Ha dedicat una gran part de la seva vida a la Catequesi.Margarita vostè a servit com a catequista durant gairebé una quarantena danys a sa comunitat catòlica de Ferreries. Que ha significat açò per vostè?Tot va començar quan vaig inscriure es meu primer fill a sa catequesi i es rector me va proposar el ser catequista. Açò al principi me va causar molt de respecte i plantejar els meus dubtes. Dubtes que prest es varen esfumar al adonar-me que si era important cuidar i alimentar els fills físicament, també ho era fer-ho espiritualment. Si jo al dur el meu fill a batiar, m’havia compromès es a educar-lo en la fe, ara avia arribat l’hora i a més amés la de poder fer-ho ajudant a altres infants.Fer o impartir catequesi és senzillament, “transmetre allò que creus i vius”. Creure i viure o intentar viure l´Evangeli, perquè el que no podem, es transmetre una cosa si no la creiem i n´estem convençuts. Sa catequesi no pot ser una classe teòrica, sinó el compartir l’experiència, la vivència donant en tot moment testimoni, dallò que creus i intentes i, sobretot estimant mol els infants.Es catequistes hem de cuidar molt de sa nostre fe per poder transmetre-la als infants. Igual que quan sembrem una llavor o una planta necessita terra abonada, aigua, llum... Igual l’hem d´alimentar i, aquest aliment el tenim en la celebració de l´Eucaristia.Se meves seccions de catequesi eren molt senzilles i sempre que podia emprava coses de sa vida diària, plantes del meu pati... per explicar i ajudar a entendre als infants allò que volia transmetre. Un dia per exemple els duia una herba d’aquestes que fan pudo per explicar-los la mentida o cosa mal feta, un altre dia unes roses per explicar-los que els cristians han de ser com les roses que escampem bones olors fent coses bones etc.I finalment dir que els catequistes han de ser aquelles persones esperançades, que mai s’han de desanimar i anar sembrant cada dia, confiant de que prest o tard, allò que hauran sembrat donarà el seus fruits.  Fer catequesi ha estat per jo donar i donar-me com he sabut, però sobre tot també dir, que jo he rebut molt...Gràcies per aquesta catequesi Margarita


(Entrevista realitzada per Antoni Olives)

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

El ciri Pasqual

LA FESTA DE TOTS SANTS A LA CATEQUESI

Lectures de Maria