Carmen de la Fuente, catequista



Carmen. Com definiria la seva experiència de catequista dins la comunitat de Sant Francesc de Maó?

 La meva experiència com a catequista començà ara fa 7 anys arrel de la proposta del rector de la parròquia. Fins aquell dia no m’havia plantejat ser-ho, tot i tenir un referent a casa meva: la meva mare havia estat catequista i per a ella havia estat una experiència molt gratificant. Tot i els dubtes i les pors, i la gran responsabilitat que s’assumeix, em feia molta il·lusió poder transmetre la fe als fillets, donar-los a conèixer Jesús...I realment qui acaba essent catequitzat és un mateix perquè l’aprenentatge és constant: dels fillets aprens a ser més autèntic, a improvisar, a divertir-te, a estimar. Dels companys catequistes i dels altres membres de la comunitat aprens a compartir amb ells la fe i les experiències de la vida quotidiana, a conèixer i respectar altres punts de vista, a conviure, a pregar en comunitat. Dels preveres i altres membres del clergat adquireixes nous coneixements, aprens a interpretar l’Evangeli més àmpliament, a conèixer-te millor a tu mateix, a aprofundir en la teva fe...En resum, ser catequista m’ha empès a voler ser millor persona cada dia per ser digne testimoni de Jesús.

(Entrevista realitzada per Antoni Olives)

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

El ciri Pasqual

LA FESTA DE TOTS SANTS A LA CATEQUESI

Lectures de Maria