Diumenge VI de Pasqua (cicle B). Glossa




El meu manament ès que us estimeu
els uns als altres tal com jo us he estimat.

Jn 15,9-17



Pens que no hi ha rès que pugui fer per estimar tal com Jesús estima, perque tot el que faixi, només servirà perque el meu amor sigui forçat, artificial, i conseqüentment fals, perque l’amor, no pot ser violentat ni imposat ...

Però sí que hi ha una cosa que puc deixar de fer ...

Jo mateix he pogut observar el meravellós canvi que es produeix en mi quan deix de mirar els altres com a bons o dolents, com justs o pecadors ...  I començo a veure els que m’han danyat, dins el grup dels inconscients, dels ignorants, dels irreflexius, dels desinformats.., en definitiva, dels desconeixedors d’aquesta VERITAT impalpable que, tot i les nostres limitacions, molts intentem consumar i propagar. Perque aquell que em fa mal, ès perque encara no ha descobert que el mateix fet de fer el bé ens dota del poder regenerador de la vida més abundant que existeix ...  i aquest desconeixement, ès el que el condueix a fer el mal als altres i a ell mateix.

Procuro no veure el pecat com a fruit de la malícia, sinó de la ignorància. “Pare, perdona’ls, perque no saben el que fan...” Comprenent açò, som una mica més capaç d’estimar tal com Jesús ens estima.

Tal com Jesús ens ha estimat
Practicar l’estimació
Ès com cantar una cançó
Des mode més refinat
Descobrir-ho ès un do
Ès el mètode millor
Per trobar la felicitat.
Bep Guardia, glossador i catequista

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

El ciri Pasqual

LA FESTA DE TOTS SANTS A LA CATEQUESI

Lectures de Maria