GUIA ESPIRITUAL EN PLENA CRISI DE LA SOCIETAT



         Vols seure un moment, si us plau. Gràcies.
Et faré una pregunta: com vius espiritualment l’actual crisi de la societat ? Sí, home, estem en una profunda crisi. No és una crisi normal dintre del sistema, és un canvi històric, que va molt més enllà de la qüestió econòmica..
Ja que m’ho has preguntat et diré com ho visc.

De bon principi ho vaig viure malament. Fins a un punt  que per una temporada no volia ni pensar-hi. Sentia ràbia, impotència, frustració i gust de fracàs. Va ser decisiu, però, quan el meu germà va perdre la feina; el van acomiadar un divendres.
Em vaig sentir com un “indignat”... i vaig anar algunes tardes a la plaça de Catalunya.
         Un dia, quan tornava a casa, vaig tenir una idea genial. Això va per llarg. Hem de sobreviure amb alegria, fe, esperança i força comunitària”. Vaig passar de la indignació a la reflexió, a l’oració, a aquella  serenitat  que fonamenta una actuació coherent.  Per si et serveixen aquests són els punts concrets.


INFORMACIÓ. Saber el què passa. Cercar fonts d’informació mínimament fiables. Hem creat amb uns amics una xarxa que anem seguint informacions i cada setmana ens comuniquem pel correu electrònic. Cada mes ho compartim en un sopar de entrepans i cervesa  Volem saber què passa, volem interpretar-ho i fer-nos conscients.
VALORACIÓ. Ho intentem valorar a diversos nivells. Drets humans, polític i evangèlic. Som cinc. Pots imaginar el debat que a cops es munta. Intentem fer una valoració crítica.
ACCIÓ. No ens volem perdre en metafísiques estèrils. Cada mes plantegem unes accions concretes, que poden anar des de una carta als mitjans o al Facebook, fins participar en una assemblea, o tenir una conversa amb una persona.  Creiem que estem militant. Per cert sempre amb bon humor. Hem entrat en relació amb molta gent. De debò que hi ha molts grups que s’estan mobilitzant.
PREGÀRIA. Ostres! no saps com ens ajuda. Els cinc intentem pregar cada dia, connectar amb Jesús de forma directa, amb Ell. També cada mes preguem junts.

Escolta una cosa. Podria venir al vostre grup ?
I per què no en fas un amb els teus amics i amigues ?
Potser sí.... d’acord... bona idea...gràcies.

Jesús Renau

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

El ciri Pasqual

LA FESTA DE TOTS SANTS A LA CATEQUESI

Lectures de Maria